2017年9月7日 星期四

請靜坐,請每天靜坐


----請靜坐,請每天靜坐----


在公開的演講並大規模給自覺時,我必須提升我的昆達里尼,此時在我的昆達里尼裏,我會感染(現場)觀眾的所有問題,這是十分痛苦的,這就是為什麼普祭之後,我有一段時間會變得像石頭一樣,因為我吸收了所有你們内在的負面東西,好像我必須將你們放在我身體内似的。你們都是我身體的一部分,我的每一個細胞都是為了你、為了讓你在我體內居住。當你們要去做一些霎哈嘉的工作,如開創一個新的靜室(ashram)等等,我立即都會知道,為什麼呢?因為你們是在我裏面!


雖然大多數的事我可以很清楚知道,但是有一些事我則不是那麼清楚,這是因為你們不靜坐。你們和我之間的關係是非常親近,因為你們應該是在我的身體之內。但假如你不靜坐,那麼我們之間就没有任何關係。若你不靜坐,那你也不是我的親戚,你也没有任何權利對我要求什麼,或來質疑我,如問我:"為什麼這種(不幸)事情發生在我身上?"。這就是為什麼我常開口閉口都是說你們要靜坐。假如你不靜坐,那我和你没有任何關係、没有任何連結,那麼對我而言,你就如同路人一般。


你可以宣稱自己是霎哈嘉瑜伽士,但是假如你不早晚靜坐,那麼你就不在錫呂瑪塔吉的領域之內(譯者:此處談話原文就是"錫呂瑪塔吉",而不是""),因為我們的連結只經由靜坐。我知道有些不靜坐的練習者,他們遭受了一些苦楚,他們的孩子也遇到了一些困難,然後又發生了某些事,他們就跑來問我為什麼,我很清楚可以知道他並未靜坐,我和他没有任何關係,他没有權利來要求我做什麼。


當然在靜坐之初,你需要一段時間來進入狀況,一旦你體悟到什麼是靜坐、知道如何來享受和母親在一起、如何和母親合而為一、如何和母親有一種關連,此時你和母親之間,就不需要藉由其他的溝通方式,如寫信給我等等,只要靜坐就完全足夠了!在靜坐中你會成長,你的靈性會昇進。當你在霎哈嘉中達到一個成熟的狀態時,你就不會放棄你的靜坐,因為那時你已完全和我爲一了。


我指的並不是你應該(一天)靜坐34個鐘頭,重點在於你和我之間的強度,而不是時間。假如是這樣,那麼我會對你、對你的小孩負責。我會照顧你的昇進,會保護你,會負責將你從你所有的負面力量中拯救出來。我和你之間的關係並不像父子,父親可能會(因你不這樣做)直接處罰你;但我的方式是:"(假如你不靜坐),那麼我們就没有任何關係。"。我無法強迫你去做,我只會變成和你没關係。


我一再說:"請靜坐,請每天靜坐!" ,但人們仍是不了解它的重要性,像有些不靜坐的人對我說:"母親,我已是自覺的靈,為什麼要靜坐呢?",就像我前面的麥克風,它已是完美的工具,但假如它沒有一直連接到電源,那它有什麼用處呢?在靜坐中,你將會感受到愛、上天的愛、上天大愛的美麗,這將會是完全的改變,一個靜坐的人會有非常不一樣的態度及氣質,非常不一樣的生命,而且會在生活中對自己有完全的滿足感。


在霎哈嘉中,你不應該只滿足於一些小成就、一些小奇蹟,你應該追求和神聖的大能(Divine)合而為一,完全合而為一。而這只能經由一個很簡單的途徑來達成,即真正的靜坐。


在剛開始靜坐,有人像度日如年,有人一直想著某事,有人急著要看手錶,有這個問題、那個問題。這都無妨,這只是開端,慢慢地你會上軌道,漸漸地你會掌握靜坐的要領,而進入靜坐的殿堂,此時你就不會再喜歡那些無聊、没意義的事情。要達到你内在的美麗、光輝及你自己偉大的特質,你唯一要做的只是:真正地、虔誠地去靜坐。不要去找任何藉口,如我没有時間、我有工作要完成等,没有人想知道你的藉口,這是你自己的事,是為了你自己的好處。


做爲一個霎哈嘉練習者,不論你是否認為自己已經到達一個很高的階段,唯一最重要的態度即是:你必須謙虚來面對靜坐這件功課!當靜坐一段時日後,你會知道你唯一追求的連結,就是你和錫呂瑪塔吉的連結(譯者:此處談話原文就是"錫呂瑪塔吉",而不是"")


此外,許多練習者也忘記了這一點,即集體靜坐。大部份人可以認真地自己靜坐,這是不錯的,但是他們却很少在一起集體靜坐。你們必須()集體一起靜坐,因為我是你們所有練習者的集合體,如果你們集體靜坐,你們會真正地非常接近我。所以有任何聚會活動時,必須將集體靜坐當成重點。你們可以唱歌等等,但當所有的項目都做完時,你們就可以一起靜坐。


假如我一直強調某事,你應該知道這必是真理,必是重要的基礎,縱使它看似很普通的,但這表示它非常非常重要!



註一: 江瑞凱摘譯自Shri Mataji 錫呂太初之母普祭(Shri Adi Shakti Puja)的談話1993-06-06. JSM ! 敬請霎哈嘉兄弟姊妹們指正

 



Now for that I have to raise my own Kundalini like that: every time in a public program I raise mine also. And in my Kundalini itself I catch all your problems. It is painful, that is why after Puja I become very, sort of… like a atone I should say, for a while. (The) reason is I’m absorbing all that is within you, like I have put you all in my body. You are part and parcel of my body. Every cell that I have is for you, for your abode, and you have to be that subtle to understand that if we own something or if we have something to be done about Sahaja Yoga, anything, if we want to start an ashram, or anything, immediately I know. flow do I know is because you are inside Me.

Most of the things I know very clearly, but some of these things T do not know that clearly because of one thing: the relationship between you and Me is of course very intimate, that you should be in my body. But if you people are not meditating – it is very mundane thing, I must tell you – dhyana gamya, if you are not meditating then I have no relationship with you. You are not my relation, you have no right to me, you have no question to be asked “Why is this happening, why is that happening?”. So, if you do not meditate – I always say “Meditate, meditate”- I have nothing to do with you, you are no more there for me. There is no connection with you, then you are like all other people.

You may be Sahaja Yogis, you might have got your Sahaja Yoga degree from your leaders, maybe, I don’t know and maybe (that) you are regarded as something very great, but if you do not do your meditation every day, evening, morning or evening, you will be really not any more in the realm of Shri Mataji. Because the connection is only through dhyana, through meditation. I know people who do not do meditation, then they suffer, their children suffer, then something happens, then they start coming and telling me… but I see clearly that the person is not meditating, I’ve no relationship with him, he has no right to ask me anything.

In the beginning of course meditation take some time, but once you (will) know what meditation is, how you enjoy my company, how you are one with me, how we can have a rapport with each other, there is no need to have anything else in between like writing letters or maybe some sort of a special connection, nothing of that kind. Only thing that is needed is the meditation. In meditation you grow, in that spiritually you become higher, and when that happens you start In a way, I would say that… when you reach a state of that, I should say, maturity in Sahara Yoga, then you do not to give up your meditation, because at that time you are absolutely One with Me.

That does not mean that for three or four hours you should do meditation. How much intensely you are with Me is important, now, it is not how much time you are with Me. Then I am responsible for you, for your children, for everyone. I am responsible for your ascent, for your protection, to save you from all your negativity. So it’s not like a father who will directly punish you. It is not that, but it is just “Alright, you are not my relation, I am out”. That is the only thing that can happen- If you ace not meditating, alright, I cannot force you, I have nothing to do with you.  ........

I have been telling all of you “Please meditate, please meditate every day”. But I think people also do not understand the importance of what I am saying, because they tell me “Mother, we don’t meditate”. “Why?” “Now we are realized souls, so why should we meditate?’’. Now this instrument is fully made, but if it is not all the time connected to the mains, what’s the use of having it? In that meditation you will feel the love, the Divine love, the beauty of that Divine love.

A complete panorama changes, A meditative person has a very different attitude, a very different temperament, a very different life, and he lives always In complete satisfaction with himself.    ..........

You should not just get satisfied with one, we can say, one nice drama, one this thing, one that, but you should have a full oneness with the Divine, full oneness, and that is possible only if you really meditate, which is quite an easy thing to do, to meditate.

Some people say “Mother, we cannot get overtime”, “We are all the time thinking something”, or “At that time we want to see the watch”. In the beginning you may have a little, little problem, I am not saying you may not have, you may have, but that’s only in the beginning. But gradually you will be alright, gradually you will master it, gradually you will know it so well that you would not like to have anything else of a cheaper type, you wouldn’t care for such things. You see, so to get to your beauty, to get to your glory, to get to your own great personality, which is now exposed, the only thing you have to do really, religiously is to meditate. That is not that “Tonight I came very late so I did not meditate, tomorrow, you see, I have to go for work so I cannot meditate”. Nobody wants to know the excuses, it is between you and yourself. It is your gain, nobody else’s. It is for your gain everything is happening.   .......

the first and foremost thing is that whatever you may be, you may consider yourself to be a very high-class Sahara Yogi, you have to be humble about meditation. This meditative quality even when I am talking to you I am just getting into it, it is so joy-giving, you just jump into the ocean of joy. First It will be difficult, but after some time you will know that this connection that you have with Shri Mataji is the only connection that you are looking for.

Also there is another point people get lost with, which I have seen very common with some people who get lost. They meditate individually very much, it is very correct. Individually they will meditate. And they will sit down, meditate, will do Puja but collectively they will not meditate. So this is another point one has to remember, that you have to be collectively meditating, because I am a collective being of all (of you), and when you meditate collectively you are really very close to He. So even if you have a program or something, you must do some meditation: always have meditation as the priority for any program. You sing the songs. It is over, everything is done, then you meditate. If I’m insisting on something you must know that this must be the truth I am telling you, absolutely the basis of it, though it looks rather mundane, but it is very important.