2016年11月25日 星期五

有關相片的一些談話(之一)----我的相片是有能量的

-----有關相片的一些談話(之一)----我的相片是有能量的-----

一位聽衆問:聽說你們靜坐時要用相片?
Shri Mataji 如是回答:
.........重點是我的相片是有能量(vibration)的,不只它有巨大的能量,而且可以用它來治療病人。有一次一對夫妻專程來找我,那時我正在印度一個偏遠的村莊,他們希望我能幫他小孩,那個小男孩人在美國,罹患了可怕的血癌。我找人通知一位住在紐約的霎哈嘉靜坐練習者去看他。她只用我的相片就治好了他的血癌。你可以說這相片就像盤尼西林一樣神奇的藥,那你會不去用它嗎?其實我也不知道當代的相機是如此的神奇,相機是比人(眼睛)更敏銳,事實上相機可以捕捉(拍到)許多人眼睛無法看到的。例如有一次我在一個村落公開演講,那裏以前住了一位自覺的靈( 譯者:指聖人)。我在演講時,連續六次有一片光芒灑在我頭上的,當時正好有人用相機拍攝我,將這景象都拍攝下來,但是在場人們的眼睛都未看到那光柱。(我知道是那位聖人來向我打招呼),第七次時我用我的手在頭上揮揮,那光柱才不見。我不知道他們是否有帶來這相片,若有,你們可以自己去看看。相機是如此地敏鋭、深入且忠實地把全貌都拍攝下來。另外一次,有人用相機拍我的腳趾,當時我正告訴聽衆我的兩個輪穴在努力清潔一些阻塞。在相片上可以看到有一道光柱從一個腳趾射出來,另一光柱則從手指出來,那腳趾及手指所對應的正是我講到有阻塞的輪穴。
(既然我相片是如此),我應該是有一些特別吧!最好你自己去體驗,我常告訴這些霎哈嘉靜坐練習者不要對初學者談太多相片的事----雖然我今天也說了----因為我不希望惹怒了初學者。有些初學者可能會想:"你看!她要用相片來掌控我們!",當代的人都很有控制欲,他們尤其不喜歡被掌控的感覺。但是,是否有人是如此地愛你,以致連她的相片也可以散發出愛你的光芒?可能是如此吧!或許這是你們所無法理解的。或許有人就是愛的化身,以致這相片也有滿滿的愛在裏面。如果你願意,你可以使用這相片。
在我之前沒有人(譯者:指降世神祇或聖人)有留下相片,耶穌没有照過相,佛陀也没有,穆罕默德也没有。近代人類發明了這神奇的相機,所以才有我的相片。
另一次,有一位負責香港某電視台的女士,她感受到我身上的能量,她告訴我:"母親,為什麼不試試將妳放到電視螢幕上?",我說:"這個建議不錯!",於是她讓我上螢幕三分鐘,同時要求觀眾將雙手朝向電視中的我。結果有許多感到涼風的觀眾寫信來,也因此我們建立了香港的靜坐中心。................
對某些人而言,接受我的相片是相當困難,因為某些宗教不容許崇拜偶象(相片)。但這種說法是在相片出現之前。相片其實是一個很能反映真實的工具,你自行可以試試看,一旦你試驗後,你將會接受並喜歡上它。

1980也有類似的問題,觀眾問:你的相片是如何能幫我們呢?

Shri Mataji 答:相片是一很可以正確反映又可靠(authentic)的工具,所有被認為有能量的聖物(如某些石頭)並不是這麼可靠。因為有強大的能量流通經過我,而我的相片也散發相同的能量。當我發現此一事實(即相片也有能量)時,我是有難以言喻的驚訝與喜悦。假如你們願意用我的相片,那你一定可以成就( 譯者:指提升靈量、得到自覺);假如你不願意用我的相片,那麼恐怕就無法順利開始。假如你可以來聽我的演講,爲什麼無法使用我的相片呢?
聽眾再問:我們現在是否正獲取妳的能量?
Shri Mataji 答道:是的,但是你回家後用我的相片,你會更進一步深入,因為這相片一直在你身旁。你只需試試我今天跟你講的,你就試試看,到時候你就會知道我並未從你身上獲得什麼。
假如你家裏放一張有神聖力量的人的相片,那麼一切都會很平安。這是為你好,我並沒有因為你用我的相片而獲得什麼好處。

註一:為順暢表達Shri Mataji 的原義及大要,譯者在此篇譯文並非逐句翻譯,而是採取意譯
註二:江瑞凱摘譯自Shri Mataji  的談話1982-04-14(前段)1980-02-08(後段).另外在1977-03-22, 1978-01-31, 1980-05-18, 1982-04-28, 1985-07-04, 1995-10-01 Shri Mataji 皆強調過"我的相片是有能量的". JSM ! 敬請 Sahaja 兄弟姊妹們指正.

Question – Do all the Sahaja Yogis use your photograph when they meditate?
Yes, now, I don’t know who told you that. I’d say it should not be told, because you see, people get frightened with the idea that why use My photograph, you see is the problem, it’s this way. Now, see, the trouble is My photograph has got vibrations. Now, what to do? The problem is like this. It has tremendous vibrations, not only, but it can cure people. There was a boy in America who was down with blood cancer, and the parents of the boy came to see me in a very far-fetched village, and they wanted that the boy should be cured. So I said, ‘All right, give me his photograph, I’ll work on it.’ But in any case I sent them, asked them to telephone one of the Sahaja Yogis in New York. She has only My photograph, and she used it and the boy is cured. Now, supposing if it is so, say it’s a penicillin injection, or you can call it something, you see, a miracle drug, for example, say My photograph is, then should we not use it? Now, supposing it is, that’s what it is. What can I do about it? I didn’t know the camera would be so good, really I didn’t know. Camera is much more sensitive than human beings are, I must tell you. You see, there are so many things that camera has caught up, which human beings cannot catch. Like, one day I was sitting in a village giving lecture in a place where a realized soul had died – a great realized soul. And the camera caught – I mean I can feel it, but you people do not see it with your eyes – a great flood of light was falling on My head – a flood of light, and the camera caught it, and six times it happened and the camera caught it six times, and seventh time I just did like this and it stopped. Just there, in the camera. I don’t know if they have brought the photograph, but we have that photograph with us and you can see for yourself, you see. Camera is so sensitive and so honest and so deep that the way things have been shown by a camera. The other day somebody took photograph of My feet in India, with that instant camera, and both My feet, you see, I was telling them that these two centers are working very much, and they are on the Feet, you see, and from My toe you could see a shaft of light coming out from one of the toes and one of the fingers, which I had said these centers are catching. So, camera caught it.
There must be something about me also, isn’t it? Must be, of course. It’s there, but is better to see and I always tell Sahaja Yogis not to tell about the photograph, just now to anyone, because if you tell them they get upset. You see, they think ‘Oh, God, is She going to dominate me?’ (laughs, general laughter). You know, we are so frightened of domination, isn’t it, because people have been very dominating. But could be somebody loves you very much, that even the photograph of hers can love you so much, isn’t it? Could be. Something we cannot think of – someone who is just love. And the photograph has that love within itself. You can use it as you like. Then there should be no objection.
None of the people before me were photographed. Christ was never photographed, Buddha was not photographed, even Mahommed was not photographed. This is the first time you have developed this wonderful thing called camera, and there’s my photograph. What to do?
In Hong Kong, the lady who was in charge – I mean, Chinese have very wise people – and this lady, who was in charge of that TV center, she felt the vibrations and all that, and she said ‘Mother, why not we use You on the TV?’ I said, ‘Good idea’, and she put me there, on the TV for about three minutes, just standing, and she said. ‘Just put your hands towards the photograph and see’, and so many got cool breeze and they wrote to us saying that, ‘We got cool breeze in our hands from Mother’. And we have established a center in Hong Kong, only by these things. If your TV people ever allow Me to do that, I could help, in a very great way, isn’t it? And would you not like to do it? I mean, supposing you were in My place, it would have been better, I know, but you cannot be. Anybody in My place can come and do it, I’ll be very happy. But that’s the trouble, you see, Christ has to bear the Cross, He had to do it, nobody could do it. We don’t mind Him doing that, but why should we mind Him being the Christ? Somebody has to do it. Alright?
....................It is rather difficult to accept a photograph, because it is said that you should not bow to any. It was said because there was no photographs before, Nothing was there. Photograph is such a truthful thing. And you will see yourself, later on, then you won’t give up, I know that, you’ll like it. Alright?(1982-04-14)
Seeker: But we have seen you, we have seen you face to face. By using you, purchasing your photo… So in what way your photo is going to help us?
Shri Mataji: Now, photo is a very authentic thing. You see, so far all the murtis and everything are not so authentic. Because there is vibrations passing through Me… I`ve discovered to My great amazement and joy that My photo has the same vibrations. So if you use the photograph you can work it out. If you don’t want to use the photograph it doesn’t work out to begin with. To begin with there is an aalamban of my photograph. But what is, why should you have objection to my photograph? If you could have Me there, why can`t you have My photograph? Supposing you have anybody`s photograph. See, you will have even Indira Gandhi’s photograph. You have everybody`s photograph. Why not Mine? What’s such an objection about Me? About it? I don’t understand. You’ll be amazed it emits cool vibrations. You see, this is the trouble. You`ll have everybody’s photograph. All kinds of nonsensical people you`ll have photograph.
Seeker: We got your vibration right now?
Shri Mataji: Right now, but when you will work on the photograph you will feel deeply. You see, because photograph will remain with you, you just try what I`m telling you. You just try what I`m telling you, you see by that I am not going to get anything, again. ...............If you have the photograph of a holy person, everything will be alright. It is for your good. I am not going to gain anything out of it. (1980-02-08)