2017年8月13日 星期日

宇宙大我(一)


------宇宙大我(一)------


一旦你進入宇宙大我(Virata),你所有的分離或差別的想法都會消失。你不再有任何種族、國籍、屬於那個城市或村莊等的觀念。在這個階段,你不屬於任一地方,你是屬於所有的地方。當你不再追求某一種特別的食物,當你不再特別喜歡某一種人,當你可以調適自己來融入各種處境、各種家庭、各種人群時,你就處在宇宙大我的狀態。你可以和酒醉的人相處,你可以和各式各樣的人相處,没有任何人或物會困擾你、會讓你感到不快,因為你已經處在宇宙大我的狀態,因為所有一切(稜角與污穢)都被宇宙大我吸收,以致於你沒有感覺到什麼。是宇宙大我忍受這一切苦楚,而不是你來承受。這是最佳的狀態,我希望你們都可以達到此境地。在這裡你變成全然的自由,再也沒有什麼可以吸引你、可以影響你。你擁有你的自尊,且理解到:你是一個霎哈嘉瑜伽士,你是和上天的大能相聯結,你是上帝國度中的一員。

處在宇宙大我的狀態時,你再也沒有任何疑惑,因為你已是整體的一部分,而且你可以影響任何地方。這樣子的人不只到處都可以被人感覺到(他的獨特),而且在任何地方也是最有影響力的人。

要達到宇宙大我的狀態,每一個人應該要慢慢地、逐步地試著說、不斷地(對自己)說:

這不是我的姊妹,這不是我的兄弟,所有人都是我的兄弟姊妹。我愛所有人如同愛我自己的兄弟姊妹。這不是我的家庭,整個的霎哈嘉才是我的家庭。這個東西不是僅屬於我而已,它屬於每一個人,每一個人都有權利(來使用它)

你的整個注意力必須像是如此,當你的想法及觀念開始如此成長,就是梵文所謂的"vestiti tu sumestiti",即"從個人到集體"(from individual to collective)。擁有如此特質的人會是各種集體工作中最有效力、最有影響力的人


註一: 江瑞凱摘譯自Shri Mataji 錫呂克里希納普際(Shri Krishna Puja)的談話1992-08-16. JSM ! 敬請 Sahaja 兄弟姊妹們指正.



Once you get into Virata, then all your ideas of separating or differentiating goes away. You do not have any more ideas of races left, of nationality, of your city, of your village or anything. At that stage you don’t belong to any place. You belong to every place, and you don’t belong to every place. Such a situation comes in when you don’t hanker after any particular food, you don’t like any particular type of people, you can adjust yourself into any circumstances, into any families, into any kind of people. You can live with drunkards. I mean I have lived with drunkards – “lived” means I have shaken hands at least with so many of them. You can be with any kind of person. Nothing bothers you because you are in the Virata state; because everything is absorbed by the Virat, and you do not feel anything. Whatever sort of person may be, you do not feel it. The Virat has to suffer, not you, and that is what is the best state where I want all of you to reach, and to become absolutely free. Nothing can impress you, nothing can influence you, nothing can dissuade you, but you stand on your self-esteem and understanding about yourself, that you’re a Sahaja Yogi and that you are connected with this power, and you are a citizen of Kingdom of God.

At the Virata state there’s no doubt left about it, no doubt, because you become part and parcel of the whole, absolutely, and you can affect anywhere. If this finger is hurt, then this finger can feel it. In the same way such a person is felt everywhere, and not only that, but that person can be effective everywhere. For that state of reaching to Virat, one should try to slowly, gradually, “Ya neti neti vachanaih nirgama avochu” say. You have to go on saying, “This is not my sister. This is not my brother. They are all my brothers. They’re all my sisters. I love them the same as my sisters and my brothers. This is not my family. The whole Sahaja Yoga is my family.” The whole attention should move like that. “This is not only mine, it is everybody’s. It belongs to everyone. Everybody has a right.” That sort of a thing, when it starts growing from individual, what we call is the “vestiti tu sumestiti” in Sanskrit, they say “vestiti tu sumestiti”, from individual to collective. And such a personality then is the most effective one for any kind of collective work.