2019年2月17日 星期日

關於能量測試(四)

*** 關於能量測試(***

 

說明:Shri Mataji 先談到霎哈嘉練習者做決定時,應該是一個自然而然的快速決定(spontaneous decision),再接著談到如何做到呢?這部分就是本譯文要翻譯的重點。Shri Mataji言談中一再警告大家不要認為自己就有能力如此做!其中舉的例子一個是地點,一個是人!請勿對本譯文做太多的延伸,否則可能會是一種誤解。請也看註一的相關譯文,有助於了解全貌。

譯文:

你們如何能做到這樣子自然而然地快速做決定呢?你有什麼能力呢?你有什麼武器來幫你做決定呢?

你知道你可以感測能量(vibration)嗎?你可以感知能量,你知道能量是如何,你知道能量想告訴你什麼、想傳遞的訊息是什麼。能量會對你講話,所以經由你的能量感測,你應該瞬間知道你該做什麼決定。例如有練習者告訴我:"母親,當我來到卡貝拉(Cabella)時,我感測到很巨大的能量!",此地有巨大的能量是一個事實,但是你們當中有多少人可以感覺得到呢?因為你們(很多人)(能量)敏感度(sensitivity)還沒有發展好。對能量感測你必須要有相當的敏感度,當你看到某人,或坐在某人旁邊,或和某人握手時,你應該要能夠知道此人的能量如何。假如你發展出如此的敏感度,那麼你將可以做出很快速、自然而然的決定。你們都知道我對能量是非常精準的,我只花五分鐘就決定買下卡貝拉!真的只花五分鐘!......當年市長載我到此地,這房子非常破舊,就像一間鬼屋一樣。和我一起來的練習者都說:"哇!這真是一個廢墟!母親您不能買它!"。我(直接)告訴市長:"我要買這個城堡!",市長問:"什麼時候呢?""今天!就是現在!",市長都嚇了一跳。我(接著)問巿長:"你們如何交易呢?",市長答道:"你先付三分之一的錢,然後你就可以進住,如果你發覺這地方有問題,你可以放棄,但是賣方不會將錢還給你;但如果賣方反悔不賣給你,那麼他要給你雙倍的價錢。",我說:"這是很好的交易合約,那麼我要買這個城堡。我告訴你我要買,就是我將買下它!",在場的每一個人對我的決定都非常驚訝。我用來決定的正是能量,即這個地點的能量讓我如此決定,所以我說我要買下這個城堡。我也是用這個方法,對他們帶我去看的七個城堡說不,我甚至在城堡外面就說不,他們對我甚至未進去就說不感到十分訝異。我要練習者問他們這城堡以前是做什麼的,他們回答是:"修女的修道院",我說:"你看,我的決定沒錯吧!"

你們都應該去發展這種自然而然的決斷力,如此你就會驚訝到你可以在很短的時間做出一個重要的決定,但是這並不表示你們所有人都應該如此來做決定!首先你應該先擁有這種對能量的敏感度,假如你有這種敏感度,那麼我會說你在霎哈嘉中已成熟長大了。所以必須先達到這個成熟度!你不能只是信口開河說:"現在我已可以了,我已經得到自覺,所以我可以如此來做決定"。你如何知道你有此能力呢?第一步你應該對你的感測能量的敏感度來做紀錄及衡量,例如當你做了一個(好像)自然而然的快速決定,但極可能此決定並沒有帶來好的效果,而是一個荒謬的決定。此時你可以自己檢討一下你的決定:它們是真的自然而然的決定嗎?它們是否是失敗的決定?它們是否是錯誤的決定?它們是否造成一些麻煩?如帶給你痛苦或是經濟上、政治上的損失呢?當你如此來檢討,你的整個價值系統都會被()仔細評估,你可以知道你在霎哈嘉裏深入到什麼程度、你的自覺又到什麼程度、你目前處在什麼階段等等。就是用這個方法來測試你自己,你也不要害怕如此練習做決定會失敗,也不要被(一兩次的)成功迷昏了頭,因為你是一個自覺的靈,(這些失敗和成功都不重要)。當然假如你的敏感度夠,立即你會知道就是如此。當然我並未說你應該要達到和我相同的程度,但你應該要努力去嘗試。

再舉一個例子。有練習者對我推薦某知名人士,稱讚他是一個很好的人,建議我應該要接見他,因為他對霎哈嘉的未來會很有幫助等等。我說:"OK,你先讓我看一下他的相片"。看了相片之後,我說:''抱歉!我不想見他''。這些練習者無法理解我的決定,如此一個好人,他可能是未來的部長,而我卻不願意和他碰面。湊巧隔幾天報紙就刊出一大篇有關那個人的報導,說那個人是一個大壞蛋等等。所以有關你自然而然所做的決定的經驗及剖析,你都必須記錄及評估。但是我仍是建議大家要朝向自然而然的決定來行事,不要去思考太多,不要去想事情會如何完成、我們應該做什麼等等。

 

註一:請同時參考相關譯文:"關於能量測試() " (  http://sahajataiwan.blogspot.com/2018/06/shri-mataji-absolute-truth-vibration-ego.html  ) ''關於能量測試()"  (  http://sahajataiwan.blogspot.com/2018/08/vibration-milano-scientology-pure-bhoot.html   )''關於能量測試()'' ( http://sahajataiwan.blogspot.com/2018/09/vibrations-vibrations-you-are-mental_84.html  )

註二:江瑞凱摘譯自Shri Mataji錫呂克里希納普祭(Shri Krishna Puja)談話2000-08-20,這普祭就是在卡貝拉舉行JSM ! 敬請霎哈嘉兄弟姊妹們指正。



How do you become spontaneous? What quality I have got, what is the weapon you have got to know what decision to take? Do you know you have got vibrations? You have the feel of the vibrations. You know what vibrations are. You know what vibrations tell you and convey and communicate you. They speak to you. So through your vibrations you should know in a second what should you do. For example now somebody told me that “Mother when I come to Cabella I feel tremendous vibrations”. It’s a fact. But how many of you feel that way? Because your sensitivity is not yet developed. You have to be sensitive about your vibrations. You should know looking at anyone, sitting next to anyone, even shaking hands with anyone you should know what sort of vibrations that person has. This kind of sensitivity if you develop, then you will definitely take very spontaneous decisions. You know, I am very good at it. I bought this Cabella in five minutes. Really five minutes. When I came here, they said you cannot go up because you have a big car. So the mayor said: “alright come along. I will take you in my car”. So I went with him on the car and I found, it was all dilapidated, no doubt. It was all absolutely in a shamble and looked like a ghostly place. No doubt. And everybody who was with me said: Ha! What a place Mother! You cannot buy it.
So I told the mayor “I am buying it! When? Today, now!” He was amazed. I said you tell me how can I buy? He said very easy in this Italy, you have to buy, like this, that you to pay 1 /3 of the price. Alright, and then you can occupy. If you find something wrong with the place you can give it up, but then you will not get back your money. But if the other fellow who is selling you says no, then he has to pay double the money you have to pay. I said very good bargain. I am buying. I have told you I am buying. I’ll buy. And everybody was surprised what Mother was doing? So what decided were the vibrations, vibrations of the place. Just decided and I said I am buying. That way they took me to seven castles I think! I said no. Outside only I could say no. They were surprised that I didn’t even go inside. I said ask them what was here. They said nunnery. I said, see? Now you should develop that kind of a spontaneous decision. Then you will be amazed how in such a short time you can really achieve such a great thing! But that does not mean that you all should do that way.
First you should have that sensitivity of vibrations. If you have that sensitivity of vibrations, then I would say you are now matured in Sahaja Yoga. So the maturity has to be brought in. You cannot just say, now alright, I have got Self-Realization. I can do this. First you tally your sense of sensitivity. So now how do you know? For example you take a spontaneous decision to find that you have got nothing, it’s all nonsense. Possible, but you can see for yourself that your decisions, if spontaneous, if they fail, if they are wrong, if there are some mistakes, all that will make you suffer. Whether economically, politically, in every way. Then your whole values system will be judged very well. How far you have gone into Sahaja Yoga? How far you have achieved your Self-Realization and where are you? This is what is the way to test yourself. You should not be afraid of failures and not get enamored by success, because you are self-realized souls. Of course if you are sensitive, immediately you will know what it is. Of course I won’t say that you should have the same as I have but you should try to.
Now I have seen some people who praise some man that Mother he is so good, you must meet him, he is such a nice person, and this will happen and that will happen. I said alright, you show me his photograph. I said I am sorry I don’t want to meet him. They cannot understand. Such a great man, will be a minister tomorrow, I don’t want to meet him. And you find just the next day a big report about him in the newspaper that he is a very bad man. So you must tally your experience and your understanding of what you have decided spontaneously. But still I would say keep to spontaneous decisions. Don’t think about it: how it should work out, what should we do…