2016年5月16日 星期一

我想更上昇進,但却没有進步,怎麼辦?

-----我想更上昇進,但却没有進步,怎麼辦?------


練習者問:我想往上昇進、更上一層樓,但是都没有進步,我應該如何做呢?
Shri Mataji
:當我們説我們想更上層樓,我們指什麼呢?
練習者:即更能享受喜樂(joy)
Shri Mataji
:對!假如你没有喜樂的感覺,你應該問自己:我有將母親擺在我心中嗎?我是否將母親置於其他事物之上?  許多假導師都會問他的門徒:你們願意為我犧牲你的性命嗎?我不會如此要求,我的要求只是小小的一點-----你必須要敞開你的心。只需要將我放在你的心中即可! 我隨時如你所願、為你服務。你可以將我放在你心中或頭裡面,你希望我在那裏,我就會到那裏。但是比較好是將我放在你的心中,因為我有太多的知識,如放在你頭腦中,對你而言可能無法承受。假如你的腦袋有太多的問題,最好是將母親放在你的頭腦和心中兩者。假如你的肝有麻煩,你可以將母親放在你的頭腦、心及肝。我可以變成小中之小、微中之微,你相信嗎?我如何進入你的心中呢?我確實可以做得到!

 

註一:江瑞凱摘譯自Shri Mataji 的談話1988-06-19. JSM ! 敬請霎哈嘉兄弟姊妹們指正.




Sahaja Yogi: …I want to get deeper, but I can’t. I don’t know how to make that happen.
Shri Mataji : Now, sit down.
Now to- we have concepts, you see, about our depth also. When we say, we want to go deeper, means what?
Sahaja Yogi: which leads to the joy.
Shri Mataji : It’s the joy. Now, If you don’t feel the joy, then you should find out within yourself: have you put your Mother into your heart? More than anyone body else.
As the gurus ask a question as soon as you go to them: “Will you sacrifice your life for me?” Of course, I don’t want you to- but they ask a question: “Will you sacrifice your life for me?”
It’s a little bit, you have to open out [your heart].
Just put Me in your heart. I’m at your service, whenever you ‘ll say, I’ll sit there. If you want, you can put it in your head or in your heart, anyway you want Me to go I’ll be there.
But, better to be in the heart because, in the brain, I’ve too much knowledge – maybe, it’s too much for you.
But if your brain is too much, then it’s better you put Me in your brain and the heart, both.
If the liver is too much, then you can put Me in your heart, brain and in your liver. I can become the minutest of a minute. Can you believe that? How can I go into your heart? I do … Alright? Good. Now what else? There should be some nice questions like that.