2017年4月2日 星期日

無思慮的覺知與當下


----無思慮的覺知與當下----


試著來到無思慮的狀態,試著將你的注意力放在無思慮的層面,然後(你的)成長就會開始,因為無思慮的狀態正是當下,而不是過去,也不是未來。假如你駐足在無思慮的覺知狀態,你會開始看見許多超越表面你所能看到的。


舉個例子,我看到前面的這些玫瑰花,我看到了什麼呢?我立刻可以看到漂亮的顏色,也聞到花的芬芳,我的思緒會被帶到這花給我的愛。花所要表達的正是愛,這是花的本質。而我看著花時,我即刻看到它所要表達的愛,而我也享受它的愛。這是一個重點,在無思慮的覺知狀態,你立即處在愛之中。


例如你在大自然裏,立即你感受到上帝(譯者:或用上天)的愛,你會驚訝到上帝(上天)為我們創造這麼美麗的世界,賜與這麼多美麗的事物給我們。在那當兒,所有一切可怕的、競爭的念頭都會消失退去。只在這當下,你才能享受你所擁有的,而不是在未來或是過去。



註一:江瑞凱摘譯自Shri Mataji 的談話1992-02-12. JSM ! 敬請 Sahaja 兄弟姊妹們指正.


Try to come to a state where you are thoughtless. Try to, put your attention on a thoughtless awareness level. Then the growth start. Because that’s the present, not the past, nor the future.
So if you stop at, thoughtless awareness you start seeing something much beyond that exists you see.
Now for example I see these flowers. See it.
Now what does it relate to Me, I should see. Of course the beautiful color the fragrance immediately, the thought goes to the love, with which it is given. Immediately. Jumps onto the essence of it. These are not given, just for any, expression of expectations. But just to express the love. And I see that love immediately. And that I enjoy. This is, a very important point.
That in thoughtless awareness, you immediately jump, onto a relationship with love.

Say you see the nature around. Immediately, you feel, look at the love of God, how He has created this beautiful world for us. How He has given so many things to us.
And then this, horrible competitiveness just drops out. Because in the present only you can, enjoy what you have achieved. Not in the past or the future.