2018年4月8日 星期日

錫呂瑪塔吉回憶打開頂輪的種種(一)



*** 錫呂瑪塔吉回憶打開頂輪的種種(一)***

前言:錫呂瑪塔吉是在197055日於那戈爾(Nargol)打開頂輪,這個光明節普祭的談話就是25年後在那戈爾舉行的。錫呂瑪塔吉從為何要打開頂輪談起,一直談到推廣霎哈嘉的過程,是一個濃縮的回憶錄,其中有許多寶貴的資訊。本談話是用印度語講的,本譯文轉譯自英文版。由於文長,分成一、二、三。

譯文:
當年我來到那戈爾是因為一個很奇特的理由。當時有一個很邪惡的假導師在此處舉辦活動營,他傳話給我先生,說我應該來參加。我一點都不喜歡他,但是遵從我先生,所以我去了那戈爾。

54日那一天,我坐在樹下看那群人的活動。我很訝異那位假導師給參加者一些咒語,並催眠他們,很多人開始嘶吼、狂叫,有人就像狗一樣吠,有人如獅子般吼叫,我知道那位假導師將那些參加者帶到他們的前世,他是在喚醒他們的潛意識的心智。之前我已經看過許多假導師在玩弄這些技倆,他們從求道者騙取無數的錢財,但是他們内心也充滿恐懼,他們甚至需要僱用帶槍的保鏢來保護自己,假如這些假導師做的是神的工作,他們爲何需要保鏢呢?至於這些可憐的求道者的遭遇,我想這是由於目前是黑暗期(Kali Yuga, 或稱"迦利時期"),唯一的解決方法是打開人類的意識(註一),人類才有純粹的知識,才可以了解假導師講的並不是真理,去追隨假導師是完全無法得道的。

另外一點我觀察到的是:整個社會中,大家都在從事會導致毁滅的行為,如喝酒、追求女人、追求金錢等,人類為何會如此呢?

當時我面對的是,應該做什麼來解決前述的問題。來到那戈爾之後,我看到這些惡魔在催眠求道者,我了解到除非打開(人類的)頂輪,否則人類不知會沉淪到什麼境地。到了隔天(55)的清晨,我已經在海邊待了一整個晚上,我是自己一個人,但我感覺很好,没有人干擾我。然後在我的靜坐中,我再次想到:"讓頂輪打開吧!",當我有此願望時,我立即看到我的昆達里尼像一個望遠鏡一般向上射出,還發出"喀喀喀"的聲音,然後我看到外層的昆達里尼一直上升再上升,那顏色就像煉鐵爐中的熔鐵的顏色(譯者:亮橘黃紅色)。它經過每一個輪穴都發出喀喀喀的聲音,然後穿過頭頂的囟門。穿過我的頂輪並不重要,而是我知道從此全世界(人類)的頂輪都會更容易打開了。而且在那時我感到有一種能量降臨我身上,也有一股清涼的風(Cool Breeze)從各方向吹來。至此,我知道我可以開始我的工作,帶著完全的信心,我想開始工作的時機已經來到了。
畢竟没有什麼好害怕的,人們最多不過是笑我、打我,或殺我而已,無論如何這工作必須進行,這是我來到這世上的唯一目的。我必須祈求集體意識(collective consciousness, 註二 ),因為除非人們獲得他們的自覺(Self-realization),知道他們的真我(Self),否則不可能達成我的終極目標。


註一:譯者:錫呂瑪塔吉指的應該是打開頂輪後可以連上的無意識(unconscious),或超越意識(super conscious),即無所不在的神聖力量。

註二:譯者:集體意識所指即是註一的無所不在的神聖力量。


But when I came to Nargol, due to some strange reasons, a very wicked rakshasa who had set up his camp there sent word to My husband that I should visit his camp. I didn’t like him at all. Even so, I obeyed My husband and went there, and most probably the bungalow I am staying in right now is the same one we were staying in then.
On the previous day, I was sitting under a tree watching their drama, and was so surprised that this person was giving them mantras and mesmerising them. Many people were screaming and shouting; some were barking, and growling like lions. I understood that he was shifting them into their previous lives, and I was nervous to see that he was awakening their subconscious mind. I had seen also these false gurus earlier and observed what they did. People should know what they do and how they do this business. And I noticed one thing, that these people were very frightened. They would have their guns with them and their guards with them. I thought, if they are doing God’s work, why do they need such things? And they were charging limitless money. They looted crores of rupees from people by telling lies. These two things were in my mind. I thought that it was a result of Kali Yuga that such people were still thriving. But the only solution was that when Man’s consciousness awakened, he would have pure knowledge and he would understand that all this was untruth and it was useless to follow such things. The third thing I saw was that in the society I was living in, all the time people were doing all sorts of things that would lead to their destruction; for example, drinking, running after women, and things like that. And they hankered after money. And they didn’t seem to be talking in a natural way. They would talk in a strange manner. They would pose and talk dramatically. I would think, what has happened to Man? Why is he entangled in this drama business and doing wrong things? But whom could I tell? I was all alone.
That time when I came here, the only problem was what should be done. After coming here, when I saw that these rakshasas were mesmerising people, then I understood that if Sahasrara was not somehow opened, God knows where the people would drift to. As a consequence, the followers, the seekers of God, the seekers of truth, God knows where they might go. Then after noticing this, the next day, early in the morning, I was at the sea coast for the full night. I was alone and I felt very good. There was nobody to disturb Me. Then in My meditation, I thought again, ‘Let Sahasrara be opened.’ And as soon as I desired it, that let the Bramharandra of Sahasrara be opened. I saw my Kundalini in My own being, shooting up like a telescope: khat, khat, khat. Its colour was like the combination of all the colours of Diyas (earthen pots) that you have lit here. Then I saw the outer yantra of that Kundalini was rising up and up and up, looking just like the colour of iron when it gets hot in furnace. At every chakra there was a noise ‒ khat, khat, khat ‒ and the Kundalini pierced Bramharandra. My piercing didn’t matter. But I saw that it would now be easier in the universe. And at that time I felt that some power, whatever it was, dawned into My inner being, and a Cool Breeze came from all around Me. Now I understood that there was no harm in starting My work, because whatever complications were there, were over. With full confidence, I thought that now the time had come.
After all, what would happen? At best, the people would kill Me, beat Me; at best they would laugh at Me, make fun of Me, and after that they would kill everybody. There is nothing to be scared of. This has to be done. I have come to this world for this purpose only. Because I have to invoke collective consciousness, I thought that unless people get their Self-realisation and know their own Self, it is impossible to achieve My goal. We may do other things, but it is all useless.