2018年4月12日 星期四

錫呂瑪塔吉回憶打開頂輪的種種(二)


*** 錫呂瑪塔吉回憶打開頂輪的種種(二)***



首先我在一位老太太身上開始實驗,她對我有很強的信心,她獲得了自覺,我更有信心了,因為至少有一個人獲得自覺了。我當時仍是懷疑在這個黑暗期,是否容易給人類自覺,但是當一個人獲得自覺,我就知道許多人獲得自覺是可能的。當然假如可以集體地給予一群人自覺,那麼就更好、更快了,但以我對人類的了解,我知道仍有許多工作要做,才可能集體地大規模給自覺。因為每一個人都有各自不同的問題,這使整個狀況更為複雜,但是若他們當中有人的昆達里尼被喚醒了,那麼對其他人都會有益處、有幫助。在歷史上從未有人如此做過,我是經由許多的深度靜坐,才能大規模地給自覺。

當我轉動我的昆達里尼,用它去一再地影響周遭的人時,没有人知道我内在有這個大能,也没有人知道我是誰,我的家人不知道,我的親戚也不知道,我也從未告訴過任何人,因為人的腦袋不太容易了解這些事,人類有許多的自我。我覺得困難之處不在於人類的眼睛看不見,而是一種無知、無明(ignorance),一種巨大的無明累積。那要如何來向人類傳遞這些精微的知識呢?誰可以來告訴他們呢?在老太太的身上我發現了一個現象:當她的昆達里尼被喚醒時,她有(一些)精微的知識,而且在這些精微知識的幫助下,她開始可以了解我。

在她之後有12個人獲得自覺,他們得到自覺時都很訝異,因為他們的眼睛都有亮光,而且他們開始了解許多事,他們開始經歷許多内在的奇特轉化。最初我個別地在這十二人的每一個輪穴賣力工作,我想讓他們更強壯。雖然他們的昆達里尼已被喚醒,但他們必須藉著靜坐,來使昆達里尼走到正確的方向,且使它穩定下來。不久,我教他們集中注意力在我的昆達里尼,他們就進入無思慮的狀態,在此狀態下他們開始靜坐。在他們進入無思慮的狀態時,他們對我感到很強烈的認同。不久,他們的無思慮狀態就愈來愈多。

印度人比較容易就獲得自覺,因為選擇在印度出生的人都比較宗教取向,他們的生活也比較正常,不必很辛苦工作,所以一下子就可以獲得自覺。在印度之外就比較難,有時我的手都會很疲累,提升他們的昆達里尼就如同抬起一座山那麼艱辛,而且往往嘭一聲又掉回來。他們問的問題也都很奇怪、瑣碎,往往都是一些世俗的問題。當我回答問題時,他們又很訝異,為何我有這些知識、我是如何得知這些呢?他們一再檢視我,因為他們有太多的自我。

之後在倫敦,開始有七個練習者,都像是嬉皮及吸毒者,但他們都轉變成霎哈嘉練習者。從某一方面來說,這給我很多的支持,讓我更有信心,因為學了霎哈嘉之後,人們是會放棄毒品,(我們都知道)要幫助毒瘾者戒斷,其實是非常困難的,(但這幾個人都自然地做到了)。除此之外,我也得到一些經驗,即最艱難的人,只要他們有意願、去祈求,他們也可以連上宇宙的大能,也可以獲得真我的知識。他們只是單純地去請求,就可以獲得自覺。之後我常告訴每一個人,就單純地在心中去請求獲得自覺,這對得到自覺是非常有幫助



So first of all, I experimented with a very old lady who had much faith in Me, and she got her Self-realisation. Then I was confident. I thought that at least one person has got realisation. In this Kali Yuga, is it easy to give realisation to anyone? When one person got realisation, I thought that it was possible that many would also get it. And it was easy to give realisation collectively. It was easy to give realisation to one person. It was easy to pay attention to one person. But for the collective realisation, whatever I had experienced about human beings, there was still some more work to be done. What should be done when I find that somebody has a bad quality, or has some trouble, or is conditioned? Because one person has one problem, another has a different problem, and a third person has a third problem. If collective work is to be done, just with one awakening, everybody should benefit. It should be helpful to everyone. Right now, because of the shortage of time, I cannot make you understand that till this time, this collective realisation work, which had not been done before by anyone, was done by Me with the help of a lot of deep meditation.

As I was rotating my Kundalini all around, using my Kundalini repeatedly to influence others, nobody knew what powers I had inside Me. Who am I? Nobody knew. Nobody in our house knew. And nobody knew in my in-laws’ house, either. In my parents’ house, too, nobody knew. And I never told anybody, because it is not easy to put it into their heads, because Man’s brain is such that it is very difficult to thrust any thought into it. Everybody is egoistic; everybody feels self-important. Now, who will tell them? As Kabir has said, ‘How shall I make the whole world understand?’ I feel it is not blindness but ignorance, absolutely a huge collection of ignorance. And how to transmit this subtle knowledge?

When the Kundalini of that lady, that Devi, got awakened, I noticed that she had subtle knowledge, and she started understanding Me with the help of that subtle knowledge. After that, twelve people got realisation, and after getting realisation, they were surprised because their eyes sparkled absolutely. And they started seeing everything. They started experiencing some strange change inside their being. In the beginning, I worked on all the chakras individually of the first twelve people, because elements give strength to its foundation and we have to struggle hard to make it strong. Although their Kundalini had awakened, you know that even after the Kundalini is awakened, we have to meditate to take it into the right direction, and it has to settle down. I worked very hard for these twelve people. As a result, I understood that if the twelve behaviors of these twelve people were somehow synchronized, how can the power of the enlightened soul be organized? Just as we thread flowers into a needle, how can that totality be obtained? How can the different behaviors of these twelve people be synchronized into one common formula? And when they got their realisation, I saw that, by and by, all of them were becoming integrated internally. I had to work even a little harder. But I realized that to tell somebody, to tell people in general about it, was not so easy. It is not for the people to understand. Then a program was organised in Jahangir Hall. There I said, ‘How many rakshasas have come, and how many rakshasnis have come? What will they do?’ Everybody got frightened. They started saying that if Mataji talked this way, how would anyone help Her? All of them advised Me not to talk in that manner; otherwise there would be great problems. I told them, ‘Till now, my killer is not born, and you should be free from worry.’

By and by, I told these small streams inside everybody and small rivers of Kundalini, ‘You concentrate on My Kundalini.’ And they became thoughtless the moment they started to meditate. And the moment they became thoughtless, they felt that they had a lot of identity with Me. By and by, there was more and more thoughtless awareness. By and by, there was more focus on collectivity. This I saw first of all in Jahangir Hall. Hindustanis, Indians, have taken birth on this land because they are very religious-minded. They must have lived a noble life, because in India we don’t have to work so hard. In no time people would get realisation. Of course, in the beginning it took a little more time. But in foreign countries, hands get tired. To raise someone’s Kundalini is just like lifting a mountain, and then it falls down with a bump. It rises up and then falls down with a bump. And there is a great difficulty with collectivity, asking weird questions, this and that, and all sorts of worldly talk. When I answered their questions, they would get surprised. How does She know all this? How does She have knowledge about all this? They examined Me a lot, because they had lots of ego.

Now, by and by in London, the first time, seven Sahaj yogis came. All of them were like hippies and drug addicts. They transformed into Sahaj yogis. It meant that I got some support, in a way, and I was confident that in Sahaj Yoga people were denouncing drugs.

 It is not so easy to help a drug addict. Out of this, one good experience was gained that even the most difficult person must get connected and must have the knowledge of his own Self, when he desires it. He gets his Self-realisation simply by desiring it. Then I would tell everyone to desire for Self-realisation in their hearts. That helped them to get their Self-realisation.