2018年7月5日 星期四

你們都在我裡面


*** 你們都在我裡面  ***


我決定將你們全部放在我身體裡面,吸入你們所有的練習者。我知道這是一個非常危險的舉動,但是我還是這樣做,因為在這個時代我是應當這樣做,即我應該把你們都吸入到我體內。所以你們的所有問題也都一起進入我裡面,所有你們的負面都進入我裡面。但是將你們都吸入進來,就如同將你們放入海洋中,你們會被潔淨,但是海洋呢?海洋中仍有你們殘留的負面及污穢,這些東西是非常麻煩。所以最好是你們可以自我潔淨,經由反省來潔淨自己是非常重要,反省並非指思考,從來不是,而是指靜坐,即你們應該要靜坐。

我必須告訴你們如下的故事:有一次我和各地的負責人碰面,當他們都來到客廳時,我的胃突然有一個劇烈的疼痛,然後我有難以想像的嚴重腹瀉。我並不知道到底他們中間誰有問題,我也不知道誰帶來這些問題。但是做為一個母親,我不在乎任何事,只要你們都變好、都得到潔淨就好。就如同母親大地照顧你們,我也照顧你們;就如同母親大地愛你們,我也愛你們,不論你是好的或是壞的,好壞都不重要。

但你們要對我好一些,假如你們可以試著當一個好的霎哈嘉練習者,如不要炫耀自己、不要像生意人、不要只是用頭腦、不要來爭吵、不要批評他人等等;假如你們都每天試著靜坐1015分鐘,那麼我的健康將會是一流的。因為我將你們放入我裡面,有一些人就不當一回事地折磨我。我所做的、承擔的是有一些風險,我相信(在場的)你們都是非常通情達理的人,你們知道你們的母親不應該遭受苦難,但是對我而言,有時候就像每天被釘十字架一般,我真不知道如何說。

例如上一次在德里有一個負責人來看我,我的一隻腳就開始扭轉,讓我疼痛不已。我不知道如何告訴他請他立即出去,因為我不想傷害他,所以我說:"發生了什麼事?你之前去過哪些地方呢?你做了什麼事呢 ",然後他才理解到,才離開,之後我的疼痛就大幅改善。你們靠近我有時候也會有一些影響,例如一個有許多問題的人非常接近我,引起我的注意,那我就不得不忍受苦難了,往往就是如此。


註一:江瑞凱摘譯自Shri Mataji太初之母普祭(Adi Shakti Puja)的談話1997-05-25 JSM ! 敬請霎哈嘉兄弟姊妹們指正。



Now the problem of this Adi Shakti is this, that I decided that I will have all of you enter into My body, absorb all of you. It’s a very dangerous game I know, but I did play, because I’m supposed to do at this stage of time, that I should absorb you all in My body.

So with you, all your problems are also gone into Me, all your troubles also have gone into Me. But by absorbing it, see, it’s like ocean into which you are put and you are cleansed. But what about the ocean? Ocean has got still your problems and things lingering and they are very troublesome.

So the best thing would be for you to cleanse yourself. Cleansing is very important through introspection. But doesn’t mean thinking, never means thinking.

But introspection means meditation and that you all should meditate.

I must tell you, we had a meeting of the leaders and they came out and sat in the drawing room. As soon as they assembled I had such a severe pain in the stomach and I had such a bad diarrhea that you can’t believe. Now, who has got those problems, I don’t know. Who has brought these problems, I don’t know. But as a Mother, as a Mother, I don’t mind anything, as long as you all get well and purified.

Just like as the Mother Earth cares for you, I also care for you. And just like as the Mother Earth loves you, I also love you, whether you are bad or good is not the point.

But to be kind to Me if you could try to be really good Sahaja Yogis, not a showoffs, not business-like, not only thinking type, not argumentative, not criticizing others; if you just try to meditate every day ten to fifteen minutes, I tell you, My health will be first class.

Because I have taken your injections inside and they start torturing My life for nothing at all.

See so, now, it’s a risk I have run, and I am sure you are all very sensible people, and you will understand that your Mother shouldn’t suffer. This is every-day crucifixion for Me sometimes you know, and I don’t know what to say.

For example, the other day in Delhi, one gentleman who is a leader, came to Me, to see Me, and My one foot started going like that and paining so much.

I mean I didn’t know what to tell him that, “You get out now,” because I just can’t hurt him, you know. But I said, “What’s the matter, where have you been, what did you do?” And so he realized and he went out, and really it improved.

Nearness also, I think, has an effect, because if a man like that is, or a lady like that is full of problems and she comes very much closer to My attention, then I have to take up the cross, it’s like this.