2019年10月20日 星期日

錫呂瑪塔吉談到她的工作


***  錫呂瑪塔吉談到她的工作 *** 



我降世的時間,正是人類的混亂疑惑開始顯出惡果,甚至在身體的層面都顯現出來,在生理上、心理上、情緒上及靈性上都顯出種種的不平衡。我環顧四周我是非常震驚,(人類的)無明竟然使人類變得幼稚愚蠢,好像他們都被無明的烏雲覆蓋著。在以前人類至少有足夠的理解力與靈敏度來知道什麼是對的、什麼是錯的,縱使犯錯了,他們也知道錯是錯、對是對;但是在我來的這個混亂疑惑的時代,(則完全不是這樣子)。我知道我是要來打開頂輪,在這個震驚之後我開始我的工作,我決定不告訴任何人關於我的工作,而是過著一個普通人的正常生活,而不是從一個顯眼的角色開始......,因為假如你以一個惹人注目的方式來降世,那些負面力量立即可以發現你......

我必須真正的非常非常努力來進入人類裡面,來發掘人們的各種不同的排列組合。首先我必須發覺人類的根本問題,一旦我可以處理這些根本問題,我就可以應付各種不同的排列組合。在明瞭這些根本問題之後,我開始去了解人類的各種不同的排列組合,我是頗為驚訝人類如何處在這個世上、如何對外事外物做反應。而且我也發現人類內在有(各種)不同的排列組合,在其上又加上他們的許多認同,如他們所成長的社會、國家給他們的認同,及種種來自社會國家的觀念,所有這些加總起來變得比他們原本的存有來得更重要。最原本的存有原是普世一致的,是存在人的内裡,結果每一個人都變成一種很奇怪、可笑、荒謬的形態,讓我(一開始)不知道如何來減少人類的這些(奇怪之處),如何來導引他們可以到達一種能(往上)成長的境地。

這是一件非常非常辛苦的工作,我必須夜夜來工作,同時我也必須表現得像一個很普通人,過很正常的生活......。我也發覺人類的一個很大的問題即是家庭生活,這就是為什麼我也結婚,我想來(親身)研究家庭生活中的種種問題。當我親身來面對這些問題,我逐漸明瞭為什麼人類會有這樣子、那樣子的行為......。其他像政治、經濟等各種問題,這些也是我試圖去研究的,因為它們已變成人類很重要的一部分,雖然它們究竟只有人為的價值,(而沒有真實的價值),但是它們確實影響人類很多,所以我必須去深入了解,去了解為什麼人類會做這個、做那個。可以說我必須研究人類行為科學很多年。就這樣我如同逐步釐清纏在一起的一團線,並解開各種結,直到剩下最後一個結,那就在197055日被解開了。當頂輪打開之後,這集體的現象開始運作,這最偉大的集體現象就是Shri Chakra 在地球上,即你從手指上可以感覺到。在這之前從未如此,從未有人的手指是被啟發,從未有人可以從手指如此感覺到能量。但是以前的修行者是可以在他們體內感覺到能量,這是來自昆達里尼的上升,及他們在内裡所做的種種修行與發展。古代的修行者是比較關注他們自己,他們修煉他們個人的內在遠比集體存有來得多。

由於宇宙的頂輪已被打開,每一個人開始可以用他們自己的雙手感覺到周遭的能量,這表示從以前可以感覺能量的輪穴擴展到手指,即在輪穴之內對神聖力量的靈敏度已拓展到週邊,拓展到人類可以用手指來感覺到能量,這是非常奇特的。

所以我的工作可以說是將這感知能力,從(輪穴)中心推移到週邊(的手指)。在這推移的過程,無論碰到什麼障礙,我都必須逐一將它清除。當所有的障礙都清除掉,這整個系統就適當地完成了......


註一江瑞凱摘譯自Shri Mataji在頂輪普祭(Sahastrara Puja)的談話1980-05-05JSM ! 敬請霎哈嘉兄弟姊妹們指正。



I took my birth at a point where these confusions had started showing its results even on the physical plane. All imbalances of life react – physically, mentally, emotionally, also spiritually. When I started looking around I was amazed how ignorance had made people naïve, like a cloud of ignorance which came on them. Formerly people had this much understanding, this much sensitivity to know what is right and what is wrong. Even if they were wrong they knew that wrong was wrong and right was right. But in this [world’s] confused state I was born, and I knew I was to open the Sahastrara. So I started my work after my first shocks. I decided not to talk about it to anyone and lead a very, very normal life of a very ordinary person, not to be very striking. ...... If you are born with any striking signs the negativity immediately finds you out. ......

I had to really, really work, very, very, very hard to enter into your being to find out the different permutations and combination. First of all I had to find out your basic problems, what are your basic problems are. Once you handle the basics then you can handle the permutations and combinations. After finding the basic problems I started finding out your permutations and combinations and I was amazed how human beings were placed to their outside world and how they reacted to their outside world. And I identified that these permutations and combinations which formed within themselves were also capped by their other identifications, like the society in which they were born, like the nation in which they were born, like the ideas that were there. All these things became much more important than the Original Being, which is Universal, within you. And every individual had taken a very odd, funny, awkward type of a shape which I didn’t know how to reduce and how to bring it to proper growth level by which they start their growth.

It was a very, very hard work and the nights after nights I used to work, while leading a very, very ordinary life of a very normal person.  ......

Then this working started and one of the biggest major problems of human beings I found was the family life and that’s why I married. I wanted to study what are the problems of family life. And then I started facing these problems as if they were my own and started understanding why people behave in this manner and that manner. ......

Then other problems like political, economic and all these problems also I tried to study because they became so important for human beings, which are of absolutely artificial value, but they did. So I had to see to that, what makes them do this and what makes them do that. Sort of a Human Behaviour Science I had to study for years. And then as you start unfolding or you can say unentangling or disentangling, or taking out the knots of a bundle, you reach a point where all the knots are opened out and one knot is still left, you see, which is to be opened out. And that was done on the 5th of May 1970. And once that had [been] done, the collective phenomena started working. And the greatest collective phenomena was that the Shri Chakra being on this Earth, could be felt through your fingers. This was never before so, nobody felt the fingers enlightened, nobody felt the vibrations on the fingers as such, but they felt it within themselves because the rising of the Kundalini and everything and the way they developed themselves inside, they were more concerned about one individual. They developed their inner being much more than their collective being.

But now because the Sahastrara of the Universe was opened out, everybody started feeling the vibrations around them with their own hands. That means the chakras themselves were feeling before [but] now the fingers, which are manifested from the power of a particular chakra or chakras, could feel the vibrations. That means the sensitivity of the Divine, which was in the chakras, spread out to peripheries to such an extent that the human being could feel it on the fingers. This was fantastic!

So my job was to move from the centre to the periphery. While moving that, whatever are the obstacles I met, I had to clear them out, one after another. And then, once all the obstacles are cleared out and all the network is properly done,